Beauty Like My :D

zondag 5 januari 2014

Stel je vraag!

Stel je vraag

Ik vroeg me af wat voor een kwast ik het best kan gebruiken voor vloeibare foundation om ‘het’ airbrush effect te krijgen. Moet ik daar een bufferbrush, stipling brush, of een andere kwast voor kopen?

Om een echt perfect airbrush effect te creeren moet je daadwerkelijk een airbrush tool gebruiken. Voor degenen die niet weten wat dat is: het is een soort pennetje dat een hele fijne mist aan foundation over je gezicht heen spuit. Er is een periode geweest dat wat merken (inclusief Dior) met dit type foundation op de markt kwamen (dus echt een flacon die je sprayt zoals een deo) maar volgens mij liep het niet goed, je ziet het vrijwel niet meer in de winkel. Wil je toch dat prachtige effect, ga dan inderdaad vooreen buffer of stippling brush in combinatie met een zeer dekkende foundation. Het gaat er om dat je eigenlijk zeer goed bedekt moet zijn zonder vegen te zien.

Ik heb een licht getinte huidskleur en ik weet echt niet welke foundation en concealer ik moet gebruiken (ik heb er al heel veel geprobeerd maar ze zijn steeds te donker of te licht) ….. wat moet ik doen??
Helaas is het zo dat bij drogisterijmerken er maar weinig tinten foundation zijn voor meiden die iets donkerder zijn. In de wat donkerdere huid zijn namelijk enorm veel verschillende tinten! De ene huidtint is geler, de ander meer oranje. Ik kan je daarom eigenlijk alleen aanraden om bij iets luxere merken te kijken, zoals MAC of Bobbi Brown (vooral die tweede is een kei wat betreft getinte huidjes). Wat betreft concealer: voor een getinte huid werkt een perzikkleurige concealer goed onder de ogen. Probeer eens te spelen met een oranje lipstick (misschien een beetje mixen met wat foundation) en je zal zien dat je donkere kringen verdwijnen.
Ik ben helemaal fan van het preppen (net zoals in je filmpjes) maar als ik eerst prep en daarna met mijn babyliss krullen maak, heb ik erna echt een hele erge knoop. Als ik niet prep met een kam dan vallen mijn krullen uit omdat ik heel lang en dik haar heb. Wat kan ik het beste doen? Het liefst krul ik natuurlijk gewoon met mijn babyliss want papilotten werken ook al niet.
Preppen heeft als voordeel dat het je haar iets dikker en stugger maakt, waardoor alles beter blijft zitten. Een nadeel kan inderdaad zijn dat het té stuk wordt, waardoor er juist weer eerder een knoop in kan komen. Toch spelen er ook andere dingen mee: wanneer heb je bijvoorbeeld voor het laatst je haar laten knippen? Als het lang niet geknipt is krijg ook vaak sneller klitten. Zorg er voor dat je ‘canvas’ (dus je natuurlijke haar) goed is, zo ziet je haar er het mooist uit na het preppen. Zorg er voor dat je echt een borstel met zachte haartjes gebruikt en niet een kam, dat kan er ook mee te maken hebben. En zorg dat je het echt volledig goed droog föhnt, dan weet je zeker dat je haar goed glad is na afloop. Je kan het beste eerst je haar föhnen zodat het voor het grootste deel droog is en dan het ‘prep borstelen’. Ik ben trouwens door deze vraag wel benieuwd hoeveel mensen nog meer hun haar nu regelmatig preppen – ik kan namelijk ook niet meer zonder!

Wil jij er volgende keer hier ook staan?
Laat dan een reactie achter of stuur een mailtje naar : Denagelakkers@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten