Beauty Like My :D

donderdag 12 december 2013

Garnier Hydra Match review

Garnier Hydra Match
Het hydrateren van je huid is uiterst belangrijk, maar je moet er wel voor zorgen dat je de juiste crème voor jouw huidtype gebruikt. Wanneer je een vette huid hebt en een crème voor de droge huid gebruikt gaat dat natuurlijk niet werken. Garnier heeft vier crèmes voor vier verschillende huidtypes!
De crèmes dragen de naam ‘Hydra Match’, wat duidelijk staat voor de hydraterende werking en de match die je moet maken tussen de crèmes en jouw huidtype. Op de voorkant van het doosje staat duidelijk het huidtype aangegeven en daarbij staan er ook nog wat eigenschappen van de crème bij. Zo weet je gelijk waar je aan toe bent.
We hebben de volgende crèmes: ‘Oh! Zo Verfrissend’ – voor de vermoeide tot vale huid, ‘Oh! Zo licht’ – voor de gemengde tot vette huid, ‘Oh! Zo fris’ – voor de normale tot gemengde huid en ‘Oh! Zo zacht’ – voor de droge tot zeer droge huid. De reden dat er hier bij een doosje trouwens ‘Hydra Adapt’ staat, in plaats van ‘Hydra Match’ is omdat de kant met de Franse vertaling naar boven lag, in plaats van de Nederlandse.
Ik vind de potjes schattig. Het zijn een beetje lompe, bolle vormpjes die leuk staan in je badkamer. Ze doen me denken aan mijn dwerghamster (die op een gegeven moment erg dik was geworden door alle pinda’s die ik haar gaf). Elke crème heeft een eigen herkenbare kleur, dus als je meerdere varianten hebt is het makkelijk om de juiste terug te vinden.
De eerste crème is die voor de vermoeide tot vale huid. Dit is een beetje een gekke omschrijving, want je kan een droge én een vale huid hebben, maar dan heb je aan deze crème nog steeds niet genoeg. Ik zou zeggen dat hij voornamelijk geschikt is voor de wat oudere huid, die een wat stralendere teint nodig heeft. Hij is verrijkt met extracten van de Hibiscus bloem.
Een van de eerste ingrediënten is siliconen. Dat is voor mij geen heel groot probleem, want ik ben er niet gevoelig voor, maar veel andere mensen krijgen daar puistjes van. Let daar dus op wanneer je overweegt deze crème te kopen. Verder zit er ook parfum en alcohol in.
De substantie is jelly. Heel dun en niet zoals een normale crème. Het is dan ook meer een gel! Hoewel hij niet geschikt is voor mijn huid, wilde ik de crème natuurlijk wel even uitproberen. Hij hydrateerde mijn droge huidje duidelijk niet genoeg, maar buiten dat vond ik de substantie ook niet altijd even fijn. Ik had het gevoel dat hij niet zo goed introk en dat het af en toe een beetje kleverig werd.
Deze crème is voor de gemengde tot vette huid en belooft vooral licht te zijn. Bovendien zegt hij je huid te matteren en te egaliseren. Er zit extract van groene thee in en dat is altijd wel een erg goed ingrediënt voor je huid.
Behalve parfum zag ik niet hele opmerkelijke ingrediënten bij deze crème. Er zitten wat soorten alcohol in en hoewel de meeste soorten vettig en vrij onschuldig zijn, zit er ook ‘alcohol denat’ en ‘benzyl alcohol’ in en dat zijn wel soorten die slecht zijn voor je huid. Ook bevat de crème weer parfum.
Wederom is dit niet mijn soort crème, omdat ik wat zwaarder geschut nodig heb dan dit. Ik moet zeggen dat de hydraterende werking me meeviel, want bij normale crèmes voor de vettige huid voelt mijn huid nog steeds aan als een droge woestijn. Nu viel dat wel mee! De substantie is wel zoals die van een crème, maar wel aan de lichte kant. Dit zorgt ervoor dat hij goed uitsmeert en intrekt en dat hij makkelijk is om mee te werken.
De blauwe variant is voor de normale tot de gemengde huid. Dit is voor de mensen die eigenlijk niet echt huidproblemen hebben, zoals extreme droogte of vettigheid. Het is een vrij algemene crème die je huid lekker verzorgt en herstelt. Deze bevat blauwe lotus!
Deze crème bevat wel weer siliconen en parfum. De soorten alcohol hierin zijn weer voornamelijk de vettige varianten, behalve de benzyl alcohol. Ik vind het jammer dat Garnier siliconen blijft toevoegen, want er zijn toch wel aardig wat mensen die hier niet van gediend zijn.
Dit is een hele gangbare crème en geschikt voor mij op dagen dat mijn huid niet zoveel extra’s nodig heeft. De echte strenge winter in Nederland is natuurlijk nog niet begonnen, dus op sommige dagen werkt deze goed genoeg. Het is een standaard crème substantie en zit tussen dun en dik in. Ik denk dat deze crème voor de meeste mensen geschikt zal zijn.
En tot slot: de crème voor de droge tot zeer droge huid. Deze winter gaat deze veel gebruikt worden door mij! Dit is de meest zware en hydraterende crème van allemaal en ik zou deze dan ook niet aanraden als je geen droge huid hebt. Hij is verrijkt met Camelia olie en belooft je huid te voeden en verzachten. Ik blijf het zeggen: de siliconen en parfum had ik liever niet gezien.
Het is mijn favoriet van allemaal, omdat mijn huid over het algemeen aan de droge kant is. Hoewel ik een tijdje terug een hele fijne crème van Yves Rocher had gevonden, valt deze toch weer wat beter in de smaak. Waar de crème van Yves Rocher vrij zwaar op je huid aanvoelt, doet deze dat niet. Het is wel een vrij dikke substantie en het verschil zie je dan ook gelijk in het potje. Het kan even wennen zijn in het begin, maar ik vond het gebruik van deze crème heel erg fijn. Hij zorgt ervoor dat er geen vervelende velletjes op mijn wangen ontstaan, dat ik prima foundation kan dragen op mijn neus en tussen mijn wenkbrauwen en dat mijn huid de gehele dag soepel blijft.
Van links naar rechts nog de oranje pot, de groene pot, de blauwe en de roze pot naast elkaar, zodat je de substanties kan vergelijken. Het is duidelijk dat er veel verschil zit in de crèmes.
Ik denk dat Garnier een hele fijne lijn op de markt heeft gebracht. Hoewel ik twee crèmes natuurlijk niet optimaal heb kunnen testen, kan ik wel zeggen dat dit goede producten zijn. De crèmes voor de normale tot gemengde huid en voor de droge tot zeer droge huid hebben mij het meest blij gemaakt en deze gebruik ik om en om. Sinds ik deze in huis heb, heb ik geen andere crème meer aangeraakt! Alleen van de oranje variant ben ik niet zo’n fan, omdat de substantie mijn niet zo aanstaat.
De Garnier Hydra Match crèmes kosten €6,99 per stuk en zijn te koop bij drogisterijen als Kruidvat en Etos.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten