Beauty Like My :D

zondag 15 december 2013

Stel je vraag

Stel je vraag

Elke dag was ik mijn haar en ik droog het met een handdoek en als het dan droog is ga ik naar school en dan ruikt het ineens zweterig en vies, hoe komt dat? Mijn haar is dik en lang.

Soms vind ik het goed om zulke vragen voorbij te laten komen, ook al lijken ze heel simpel. Want hey, niet iedereen weet hoe dit komt. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik heb zo’n vermoeden dat het door je handdoek komt. Als je een stinkende vieze handdoek voor je haar gebruikt blijft die geur er echt in hangen, vooral als je haar net goed schoon is gemaakt. Je hoeft echt niet iedere keer een super schone handdoek te pakken voor je haar (stel, je hebt hem eerst voor je lichaam gebruikt om je af te drogen en rolt hem daarna in je haar, prima!) maar neem echt geen stinkend oude. Zeker omdat je aangeeft iedere dag je haar te wassen. Neem dus even een schone handdoek!
Nu dat het weer kouder wordt, zijn de verkoudheden niet weg te denken. Ik moet vaak mijn neus snuiten waardoor deze na een tijdje geïrriteerd is en pijn doet als mijn zakdoek nog maar in de buurt komt. Heb jij een trucje om dit winterkwaaltje te genezen of toch te verminderen?
Dé ultieme tip: tissues met aloë vera er in! Ik weet even niet precies het merk (ik geloof dat meerdere merken ze zelfs hebben?) maar dit werkt wonderbaarlijk fijn. Altijd als ik verkouden ben (zo’n twee keer per jaar) zorg ik dat ik een voorraad aan aloe vera tissues heb ik een tubetje 8 hour cream van Elizabeth Arden. Dit is mijn nummer 1 beautyproduct dat ik altijd in huis moet hebben. Het werkt voor schrale lippen maar óók voor een schrale neus. Ik weet hoe pijnlijk het kan zijn.. probeer niet te hard op je neusvleugels te drukken en ze direct in te smeren als je je neus net gesnoten hebt. Gewone vaseline kan ook maar 8 hour cream.. wonderspul.
Goedemorgen! Ik heb ook een vraagje: Ik doe wekelijks een maskertje in mijn haar. Maar ik vroeg me af, moet je er dan eerst conditioner in doen? Of mag je die skippen bij het gebruiken van een masker?
Goede vraag! Je gebruikt een haarmasker inderdaad in plaats van een conditioner. Eigenlijk doet het precies hetzelfde, het voedt je haar en zorgt er voor dat de schubben zich weer sluiten. Het grote verschil tussen conditioner en maskers is dat maskers veel zwaarder/voedender zijn. Er zitten vaak bijzondere ingrediënten in en hierdoor krijgt je haar echt een ‘boost’. Ik heb wel gehoord dat er vrouwen zijn die allebei gebruiken (eerst conditioner, daarna masker) maar je haar kan daar heel erg sluik van worden. Als je trouwens een olie masker doet (eerst olie/vet in je haar, laten zitten, dan uitspoelen met shampoo) dan kan je wel nog extra conditioner doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten