Beauty Like My :D

zaterdag 14 december 2013

Stel je vraag

Stel je vraag

Hoeveel keer per week moet je je haar wassen?
Iedere dag je haar wassen is echt niet nodig. Hoe vaker je je haar wast, hoe vaker je de huid ‘stript’ en hoe sneller je haar vet zal worden. Het is juist goed voor je haar en hoofdhuid om het lekker te laten ‘rusten’ en niet aan de slag te gaan met agressieve shampoo. Als je je haar verft zal je kleur op deze manier ook nog langer in je haar blijven. Probeer daarom eigenlijk zo min mogelijk je haar te wassen, rek het uit zolang je kan. Sommige mensen kunnen maximaal eens per 3 dagen hun haar wassen, dat is al beter dan iedere dag. Anderen doen het eens per week, dat is al helemaal fijn! Eigenlijk zou je je haar alleen moeten wassen omdat het er vies uit ziet, niet ‘gewoon’. Kijk dus goed naar je haar. Ziet het er nog prima uit? Kan je het schoner laten lijken met droogshampoo? Skip dan nog een dagje. Kan het écht niet meer? Dan wassen. Ik was mijn haar nu eens in de 3 dagen, soms lukt het me om eens in de 4 te doen (heeft denk ik met het weer en dergelijke te maken).
Ik heb in de winter altijd last van verschrikkelijke droge handen. Niet zomaar droge handen, maar écht heel erg, zo erg dat ik zelfs bloedende wondjes krijg. Nu valt het nog wel mee, maar ik weet zeker, aangezien ik dit ieder jaar heb, dat zodra het gaat vriezen m’n handen weer gaan bloeden etc. Ik smeer al elke dag handcrème op, ik gebruik nu de Dove Wintercare Cream. Ook draag ik elke dag als ik naar school moet fietsen dikke handschoenen. Dus, wat zou ik nog kunnen proberen om bloedende handen te voorkomen?
Als je handen echt wondjes krijgen zou ik langs de huisarts gaan, mijn vriend heeft dit ook namelijk (en liep er jaren mee) en het blijkt gewoon eczeem te zijn. Daar zijn speciale zalfjes voor die anders werken dan alle crème’s die je in de winkel kan kopen. Het is in ieder geval goed dat je ze insmeert en dat je handschoenen draagt! Probeer eens te ‘layeren’ met producten. Smeer eerst je handen in met een creme, doe daarna olie er op (olijfolie, kokosvet, babyolie) en masseer dit goed in. Draag nu plastic handschoentjes zodat het extra goed kan intrekken. Smeer een dikke laag vaseline op de wondjes als je naar buiten gaat als een soort bescherming.
Kan je de Rituals douche foam ook als scheerschuim gebruiken?
Wat mij betreft is scheerschuim een product dat heel erg makkelijk vervangen kan worden door iets anders. Eerlijk, scheerschuim werkt het fijnst met scheren, maar eigenlijk is het vooral de bedoeling dat je de huid en haartjes zacht maakt. Het beste niet-scheerschuim-product daarvoor is conditioner. Het schuimt niet maar het werkt super fijn! Doucheschuim kan ook prima, breng dit alleen wel op de natte huid aan en niet gewoon droog. Ik gebruik trouwens ook soms bodylotion als ik haast heb.. na het smeren even snel mesje er over en gaan. Doucheschuim is dus prima!

4 opmerkingen:

  1. Hoi!
    Als ik ga shapen, dan komt er gelijk een bruine vlek. Waardoor komt dit?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen! Ik heb ook een vraagje: Ik doe wekelijks een maskertje in mijn haar. Maar ik vroeg me af, moet je er dan eerst conditioner in doen? Of mag je die skippen bij het gebruiken van een masker?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke dag was ik mijn haar en ik droog het met een handdoek en als het dan droog is ga ik naar school en dan ruikt het ineens zweterig en vies, hoe komt dat? Mijn haar is dik en lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu dat het weer kouder wordt, zijn de verkoudheden niet weg te denken. Ik moet vaak mijn neus snuiten waardoor deze na een tijdje geïrriteerd is en pijn doet als mijn zakdoek nog maar in de buurt komt. Heb jij een trucje om dit winterkwaaltje te genezen of toch te verminderen?

    BeantwoordenVerwijderen