Beauty Like My :D

zondag 1 december 2013

                                                       Stel je vraag
               iedere zondag beantwoord ik 3 beautyvragen. Heb jij een vraag                      Stel hem bij de comments bij dit artikel, misschien zit jou'n                    vraag er komende zondag bij! Vergeet elkaar ook niet te helpen                    bij de comments :)



Ik heb heel erg veel last van nieuw haar. Dat zijn van die kleine haartjes die je omhoog ziet staan als je je haar vast hebt. Ik vind dit lelijk en vervelend. Ik heb ook al de truc met de haarlak geprobeerd! Tips?


Babyhaartjes worden dat ook wel genoemd, korte zachte haartjes die alle kanten op staan. Het begint eigenlijk al bij het wassen van je haar. Zorg er voor dat je al je haar dezelfde kant op ‘wast’ en bij het drogen moet je absoluut niet alle kanten op wrijven met een handdoek, dan kan het ook warrig worden. Glijd als het ware met je handdoek over je haar heen. Doe er nu iets van product in, zoals mousse en smeer dit ook de goede kant op. Vervolgens kan je het föhnen in combinatie met een borstel zodat alle haren de kant op gaan staan die jij wilt. Blijven de haartjes nou nog steeds gek uitsteken, smeer ze dan plat met haargel. Dit is het sterkste haarproduct dat er is en dit ‘plakt’ ze eigenlijk gelijk goed. Je moet er wel van houden.                                                                                                                                            
Iedereen zegt altijd: ‘ik wil meer volume in mijn haar!’. Maar ik wil juist MINDER volume in mijn haar. Ik heb blond haar met slag erin en bij mijn gezicht krullen de kleine plukjes altijd heel irritant. Weet jij goede producten die TEGEN volume werken?

Het beste product om je haar platter te maken is een shampoo met siliconen er in. En een conditioner. Eigenlijk de producten die je onder de douche gebruikt. Zoek producten ‘tegen pluis’, vaak zijn dit wat zwaardere producten die je haar plat maken. Ik ben er zelf geen fan van maar ik kan me voorstellen dat je te veel haar hebt waardoor het hoog staat. Kleine krulletjes gaat er ook altijd wel een beetje uit met zware shampoo’s en conditioners. Je kan ook nog wat serum gebruiken met siliconen erin, let wel dat dit je haar vetter kan laten lijken.

Ik heb echt een hekel aan oksels scheren! Bij mij doet het altijd super veel pijn en gaat het niet zo gemakkelijk als bij mijn benen, hoe veel scheerschuim ik ook gebruik! Ik heb ook heel vaak dat er bultjes onder mn oksels komen? Ik hoop dat iemand me kan helpen want het is echt niet fijn!

De huid bij de oksels is echt heel erg dun en gevoelig. Scheren kan inderdaad pijnlijk zijn! Zeker als je dan ook nog eens ingegroeide haartjes krijgt.. leg dat scheermes dan vooral weg. Probeer eens te waxen! Dit kan je professioneel laten doen of zelf proberen (met strips van Veet bijvoorbeeld). Je kan ook een epilator gebruiken, dit is een machientje dat de haren er stuk voor stuk uittrekt. Dit is nog milder, bij waxen trek je namelijk ook altijd wat huid mee. Bij de epilator zijn het echt alleen de haartjes. Je moet wel tegen wat pijn kunnen, maar het is het helemaal waard. De haartjes komen ook steeds langzamen en dunner terug.

c: ik hoop dat wij jullie hebben geholpen! :) Tot de volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten