Beauty Like My :D

zaterdag 21 december 2013

Marc Jacobs honey

marc_jacobs_honey01
Oh, honey… Niet alleen bijen komen op dit parfum af alsof het honing is, ook ik werd aangetrokken door de honinggeur en de b(l)ije flacon. Honey is het nieuwste parfum van Marc Jacobs. Een eau de parfum in een bolletje, bestipt en gestreept. Honing in een flesje. Ik lust wel een likje, geef mij maar een spraytje.
marc_jacobs_honey02
marc_jacobs_honey03
De flacon vind ik enorm schattig en heel leuk. Bijtjes zitten op de dop en tegen het glas aan, vlekken en stippen wisselen elkaar af met gele en zwarte kleuren en gouden details. Er zijn al enorm veel soorten parfums en flacons, maar Marc is erin geslaagd toch weer iets origineels te vinden!
Marc Jacobs Honey € 71
marc_jacobs_honey04
marc_jacobs_honey05
Honey wordt omschreven als een zonnige, verleidelijke, bloemige geur, die vrolijk en energiek is -maar met een onverwachte touch.
Topnoten: peer, fruitige punch, sappige mandarijn
Hartnoten: oranjebloesem, perziknectar, kamperfoelie
Basisnoten: honing, gouden vanille, zachte houtsoorten
Omdat honing niet in de top-, maar in de basisnoten zit, ruik je in het begin vooral de frisse geur van peer en andere soorten fruit. Erg lekker! Marc Jacobs schotelt je een hele fruitmand voor, maar zodra deze op is, ruik je aan het einde van de dag de warme honing en vanille, met een houten randje. Een goede combinatie en een fijne afwisseling.
marc_jacobs_honey06
marc_jacobs_honey07
Ik vind Honey echt een heerlijk parfum. Blij, lief, fruitig, zoet (maar niet té) en gewoon heel erg leuk. Echt vernieuwend of anders is de geur niet, maar hij is wel gewoon goed. Heerlijk voor de zomer, zowel aan het begin als aan het einde van de dag.
Honey lijkt trouwens erg op Dot. Qua vormgeving sowieso, qua geur weet ik het niet omdat ik Dot nog niet geprobeerd heb. Dot lijkt als ik naar de noten kijk ook vrij fruitig, maar bevat vooral rood fruit en veel bloemen. Ik denk dat ze qua geur aardig verschillen, mocht je ze willen vergelijken.
Marc Jacobs Honey Eau de Parfum 30 ML € 51
Marc Jacobs Honey Eau de Parfum 50 ML € 71
Marc Jacobs Honey Eau de Parfum 100 ML € 91
Marc Jacobs Honey is bij de parfumerie te koop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten