Beauty Like My :D

dinsdag 3 december 2013

Stel je vraag

Stel je vraag

Ik heb geen gekrulde wimpers dus gebruik ik een wimperkruller, dan doe ik drie a vier laagjes mascara op. Maar in een kwartiertje zijn mijn wimpers weer recht. Dus mijn vraag is: hoe kan ik zorgen dat mijn wimpers gekruld blijven?
Sommige wimpers zijn nou eenmaal heel recht, net als met hoofdhaar. Je kan krullen wat je wil, de krul gaat er snel uit. Een trucje is om je wimperkruller op te warmen met de föhn. Doe dit niet te lang en test hem altijd eerst goed op je hand om te checken of hij niet té heet is. Zo is het een beetje zoals een echte warme krultang in je haar. Het is ook belangrijk om een goede wimperkruller te hebben. Ik heb zelf een beetje de vorm van aziatische ogen en gewone wimperkrullers die je hier in de HEMA kan kopen passen niet goed om mijn ogen. Ik gebruik nu de kruller van Shu Uemura en die vind ik erg fijn! Breng ook een mascara aan die speciaal bedoeld is voor gekrulde wimpers. Dit in combinatie met een warme wimperkruller is echt een supercombo.
Ik heb best lang, zwaar haar en nu krul ik dat wel eens de avond ervoor zodat ik dat ”s ochtend niet meer hoef te doen. Maar hoe kan ik mijn haar het best ‘s nachts doen? Gewoon los of in een staart of iets heel anders?
Ik zou eigenlijk afraden om je haar de avond er voor te krullen, de kans is groot dat het rommelig zit zodra je wakker wordt. Als je dan toch de avond er voor je haar zo wilt doen dat het de dag er na gekruld is, dan zou ik papilotten proberen. Deze staafjes rol je de avond er voor in je haar (ik heb hier meerdere video’s van gemaakt met verschillende technieken) en de volgende dag haal je ze er uit. Nog minder schadelijk dan een krultang ook! Wil je het toch echt met die tang doen, dan zou ik ze vastmaken op je hoofd met speldjes voor het slapen.
Heb je nog tips voor nagelbijters?
Jazeker. Je hebt natuurlijk bite-X wat je op je nagels kan smeren. Maar er is meer. Ik heb dit geloof ik wel vaker verteld maar ik vind het zó’n goed trucje! Smeer je nagels eens in met warmtezalf. Ik ontdekte dit per ongeluk toen ik mijn rug insmeerde met zo’n zalf omdat ik spierpijn had. Hoe vaak je je handen ook wast, zodra je vingers/nagels op je lippen of tong komen wordt het gloeiend heet. Alsof je een hele hete peper eet. Enige nadeel is dat je ook per ongeluk je ogen kan aanraken en dit is ook geen pretje. Maar het is zeker een aanrader om eens te proberen als je niet van je nagels af kan blijven.


Trouwens het kan zijn dat je misschien denkt: Huh, het was toch zondag? ja maar ik kon niks bedenken =$. Hierbij dit dus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten