Beauty Like My :D

zaterdag 28 december 2013

Tips & Tricks – Nagellak swatchen

Ik krijg vaak complimenten over mijn nagellakswatches. Natuurlijk vind ik dat erg leuk om te horen, zeker omdat ik er ook altijd erg mijn best op doe. Ook krijg ik soms de vraag hóe ik dat doe, en of ik niet eens tips kan geven. Natuurlijk:vandaag een heel lang artikel met tips en tricks !


Ik ben niet altijd heel netjes geweest met nagellak swatchen hoor. In het begin knoeide ik vaak zat over mijn hele vingers heen, en toen maakte het me ook niet héél veel uit. Mijn nagels waren vaak niet gelijk en de foto’s soms veel te klein en onduidelijk. Maar hé, je leert van alles!
Hieronder heb ik wat ‘swatches’ neergezet zoals ik ze vroegâh maakte, gewoon met mijn compacte camera.
http://img718.imageshack.us/img718/2605/tips1.png
Als ik deze swatches ga vergelijken met nu valt me een heleboel op:
  • slordig gelakt
  • nagels ongelijk
  • nagellak op de nagelriemen
  • niet altijd even duidelijke foto’s
  • soms, vage achtergronden
  • mijn nagels hadden ook een andere vorm
Vergelijk ze eens met nu:
http://img818.imageshack.us/img818/7083/cat4z.png
http://img163.imageshack.us/img163/8690/ud3l.png
http://img256.imageshack.us/img256/8158/orangenails1.png
Als je mooie, perfecte swatches wilt maken moet je ten eerste zorgen dat je nagels er perfect uitzien.
  • Let erop dat je je nagelriemen bijvoorbeeld terug duwt en verzorgd
  • Zorg dat je nagels allemaal gelijk zijn, qua lengte en qua vorm
  • Lak netjes
  • Geen nagellak op je vingers of nagelriemen
http://img72.imageshack.us/img72/8515/nickiminajopi3.pngWanneer je nagelriemen niet verzorgd zijn, valt dit direct op. Ik heb er soms ook lak aan, en dat zie je gelijk terug op de foto’s. Wat ik ook belangrijk vind is dat je nagels gelijk zijn. Ze hoeven heus niet enorm lang te zijn, dat zijn de mijne ook niet. Maar kijk ook naar de vorm: tegenwoordig vijl ik ze recht af, terwijl ik ze vroeger rond vijlde. Je nagels zijn sneller dezelfde vorm wanneer je ze recht vijlt, weet ik uit ervaring. En mijn nagels breken ook minder snel nu ik ze recht vijl. Win/win!
Het lakken is natuurlijk vanzelfsprekend: netjes. Wanneer je knoeit: haal het weg of begin desnoods overnieuw. Persoonlijk vind ik het leuker om nette swatches te zien dan slordige.
Dat waren wat tips wat betreft het swatchen zelf!
Natuurlijk is de fotografie ook belangrijk. Natuurlijk heb ik een spiegelreflex, en dat helpt misschien wel een béétje. Ook met een compacte camera kun je prachtige swatches maken.
  • maak foto’s in goed licht
  • maak foto’s in in verschillende soorten licht
  • de macro stand is speciaal bedoeld voor foto’s van dichtbij, ideaal voor je swatches
  • Bepaal hoe je je hand en nagels op de foto wilt hebben
  • Gebruik géén flitser
Wat betreft het ‘goede’ licht, dat kun je zelf uitmaken. Ik maak zelf de swatches altijd buiten, omdat ik dat perfect vind. Maar ook buiten heb je verschillende soorten licht. Ga niet op één plek staan, overal valt het licht anders en het ene licht laat het beter op de camera uitkomen dan het ander.
Meestal maak ik tussen de 60 en 100 foto’s voor één swatch. Ik ren rondjes door de tuin met mijn nagellakpotje in de ene hand en de camera aan de andere en maak overal foto’s. Het licht ook weer aan het tijdstip en hoe de zon staat…
Zelf maak ik nòòit foto’s in de zon, in de ‘schaduw’ komen de kleuren veel ‘echter’ uit. In de zon zie je de shimmer of holografische effecten natuurlijk wel beter en daar kun je met een compacte camera dan goed gebruik van maken.
Zelf zet ik regelmatig de externe flitser erop ( Canon Speedlite 430  EX II ), deze kun je dan weer draaien in verschillende posities en ik zet hem ook nooit recht op mijn handen gericht.
http://img812.imageshack.us/img812/9017/nickiminajopi1.png
De macro stand is er speciaal voor foto’s van dichtbij, deze zit vrijwel standaard op iedere camera. Compact of spiegelreflex, dat maakt niet uit. Gebruik hem!
Als je een flitser gebruikt wil de foto nogal vaak overbelicht zijn bij een compacte camera. Bij een spiegelreflex is dat dan weer niet het geval, en daar vind ik de flits wel fijn om bijvoorbeeld de shimmer duidelijker te laten zien. Dit zie je vaak niet zo goed als je hem gewoon zonder flits maakt.
Zonder flits kan de foto soms wat bewogen zijn, gebruik een statief. Je hoeft heus geen duur statief aan te schaffen, maar je kunt ook easypeasy improviseren. Gebruik een stapel boeken, een muurtje of de tuinstoel. Als je zorgt dat de camera stil staat en niet in een trillende hand, is de foto gelijk duidelijker en scherper.
http://img804.imageshack.us/img804/5643/catriceacdc.png
En dan natuurlijk de stand van de handen, het klinkt misschien een beetje debiel. Soms zie je swatches van nagels die perfect naast elkaar staan, maar dat krijg ik niet voor elkaar.
Ik heb hele korte vingers, maar als je langere vingers hebt is het een stuk makkelijker. Ik krijg het potje niet vastgehouden als ik ze op gelijke lengte wil houden. Ik hou ze zelf dus meestal een beetje diagonaal.
Ook hóe je de foto maakt is wel belangrijk. Houd je je handen dichtbij de lens, of juist een stuk verderaf? Ik hoor vaker dat mensen swatches van verder af maken en dan gewoon via de computer bijsnijden. De kwaliteit wordt dan vanzelfsprekend minder goed. Een beetje bijsnijden doe ik wel, ook om de foto’s passend te maken op de site. Maar dan gaat het om enkele millimeters!
http://img80.imageshack.us/img80/7410/toip.png
Ook de achtergrond is belangrijk, vind ik. Niemand wil naar een foto zoals de bovenstaande kijken. * overdreven *. De aandacht gaat naar de wattenschijfjes, kwasten en energieblikken… pas daarna zou ik naar de nagels kijken.
Houd je nagels voor een egale muur, schutting, tuinstoel, het maakt niet uit. Maar zoals bovenstaande foto zien we het liefst geen swatches!
Ook is het prettig als je het nagellakpotje op de foto ziet met het ‘merkje’ naar voren. Is altijd leuker kijken dan de ingrediëntenlijst!

http://img690.imageshack.us/img690/6647/koh4finish.png
Ik bewerk de foto’s nauwelijks, het enige wat ik doe is:
  • Bijsnijden en de grootte van de foto wijzigen
  • Soms maak ik de foto wat scherper.
Bijsnijden is gewoon noodzakelijk, en ook het scherper maken maakt de foto mooier. Ik ben sowieso geen Photoshop held en veel verder dan dat kom ik sowieso niet. Heel soms, als ik bijvoorbeeld een sneetje in mijn vinger heb, probeer ik dat ook weg te werken. ( Ik ben ook geen held met messen of kapot glas )


Dat waren een beetje mijn tips, of in ieder geval hoe IK mijn swatches maak. Je hebt echt geen spiegelreflex camera nodig voor perfecte swatches!

Ik hoop dat jullie dit een beetje interessant vonden, en laat mij zeker weten of je hier iets aan hebt (gehad) !
Loves,
DeNagellakkersTeam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten