Beauty Like My :D

donderdag 12 december 2013

Koken met De Nagellakkers

Maand van de keukenprinses
Ik sprak eerder over twee updates, maar ik besloot toch drie keer te schrijven over de challenge van deze maand. Begin december vertelde ik dat ik graag meer wilde bakken en koken en dus daagde ik mezelf uit om minstens tien recepten uit te voeren. Vandaag de eerste update! Hoe zijn de eerste tien dagen gegaan?
Echt heel vlotjes liep het niet. Het eerste recept dat ik maakte mislukte een beetje en hoewel ik daarna nog wel een ander recept heb uitgevoerd was mijn motivatie niet om over naar huis te schrijven. Ik heb in de tien dagen dus maar twee dingen gemaakt en dat vind ik eigenlijk wel iets te weinig. Nu haal ik vanmiddag weer allerlei boodschappen in huis om meer dingen te maken, dus de volgende update staat hopelijk wat voller met leuke recepten.
Ik heb het proces van het maken van de recepten niet stap voor stap gefotografeerd, omdat het niet mijn ideeën/recepten zijn. Die eer gaat natuurlijk naar de blogs waarvan ik ze heb gehaald. Foodblogs vind ik toch het allerleukste om recepten op te zoeken!
Het eerste recept dat ik uitvoerde: arretjescake! Ik had hier al veel mensen over gehoord en aangezien ik niet vies ben van een beetje zoetigheid wilde ik dit toch ook weleens proberen. Het recept dat ik gebruikte stond op Cynthia’s site. Doordat ik ietsje te weinig boter had, heb ik het recept een beetje aangepast als het ging om de hoeveelheden. Blijkbaar toch niet helemaal goed, want de arretjescake was duidelijk te zacht.
Na een nacht + ochtend in de koelkast zag de ‘cake’ er zo uit. Veel plakkeriger dan wat hoort. Ik weet niet precies wat ik fout heb gedaan, maar ik zal ergens wel teveel van gebruikt hebben (de eieren bijvoorbeeld). Na een likje van het bakpapier was ik er gelukkig wel zeker van dat dit enorm lekker is. Dat mag ook wel, met zoveel suiker en boter die erin gaat. Uiteindelijk besloot ik de stukjes in de vriezer te zetten en dat was een goede zet. Zo werden ze wat harder en waren ze makkelijker om te eten. Yum! Hoewel dit dus niet gelijk goed ging, was het uiteindelijk wel een erg geslaagd gerecht.
Zo’n stukje was al meer dan genoeg. Enorm vullend dit!
Het tweede gerechtje dat ik maakte kwam van Lekker en Simpel: ei muffins! Ik vond dit idee zo leuk! Ik ben gek op ei en dit leek me een prima lunch, dus ik ging aan de slag. Waar ze bij Lekker en Simpel voor prei en kipfilet kozen als vulling, koos ik voor ui en tomaat. Dat vind ik ook altijd een erg fijne combinatie! Een heleboel kruiden bij het ei en gaan met die banaan.
Een heleboel kaas bovenop, want kaas is altijd goed.
En zo zagen ze eruit na twintig minuten in de oven! Ik moet toegeven dat het niet de meest mooie gerechtjes zijn, maar lekker waren ze zeker. Ik had er iets meer kruiden in kunnen doen, maar verder was ik best tevreden met het resultaat. Ze waren van binnen zelfs een beetje sappig (klinkt vies, aangezien het met ei was gemaakt, maar ik bedoel het positief!) en de buitenkant was lekker krokant.
Ik was bang dat er te weinig tomaat en ui in zou zitten, maar je nam bij elke hap gewoon een klein beetje mee en dat was precies genoeg. Een prima hapje voor een lunch, high tea of borrel dus!
Hoewel ik deze eerste tien dagen niet veel heb gemaakt, merkte ik wel hoe leuk ik het vond om de gerechtjes klaar te maken. Als het dan ook nog eens goed lukt, zoals bij de ei muffins, dan maakt dat me helemaal blij. Ik vind het goed dat ik deze challenge ben begonnen, want ik kom er alleen maar achter hoe tof koken en bakken is. Aankomende week kook ik een avond voor mijn gezin thuis en ook staan er nog wat zoete hapjes in de planning. Jippie!
Zijn er mensen die meedoen met de challenge? Wat heb jij in de eerste tien dagen van december gebakken/gekookt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten